loading...
معرفی و دانلود بهترین فیلم ها و سریال های روز دنیا
keyvan بازدید : 88 یکشنبه 18 مهر 1400 نظرات (0)

فیلم بوگی 2021

فیلم بوگی روایتگر داستان بسکتبالیسنی چینی آمریکایی است که رویای بازی در NBA را در سر دارد. در ادامه به معرفی و بررسی فیلم Boogie می‌پردازیم، پس همراه ما باشید.

ادی هوانگ، سرآشپز و نویسنده  ” Fresh Off The Boat “،  فیلمی درباره پا گذاشتن به بزرگسالی کارگردانی می‌کند. داستان درباره یک بسکتبالیست چینی آمریکایی است که امیدوار است به NBA برسد.

بررسی فیلم سینمایی بوگی

ویژگی‌های فیلم Boogie

هم‌زمان با روند ناهموار اما تاثیر گذار سریال Fresh Off the Boat، هوانگ، مجری یک سریال در مورد سفر با محوریت غذا هم بود. نام این مجموعه Huang’s World on Viceland است. هوانگ فیلم سازی را با اولین فیلم بلند خود، بوگی آغاز کرد. فیلم Boogie یک درام در مورد بلوغ است که داستان آن در محله فلاشینگ در کوئینز نیویورک روی می‌دهد. بوگی با بازی تیلور تاکاهاشی، دستیار سابق هوانگ در اولین نقش خود بر روی صحنه، بیشتر یک پروژه شخصی به نظر می‌رسد؛ خصوصیتی که ” Fresh Off the Boat ” به ندرت از خود بروز داد. عناصر سازنده این فیلم همه در تربیت هوانگ نقش پررنگی داشته‌اند.

از جمله این عوامل می‌توان به هیپ هاپ، بسکتبال، بیگانگی نژادی و آزار خانوادگی اشاره کرد. در این فیلم شکلی از اعتماد و اطمینان وجود دارد که از صفحه نمایش به بیرون سرایت می‌کند. هوانگ به خوبی می‌داند که تعداد زیادی از مردم با این داستان ارتباط برقرار خواهند کرد.

نقد و بررسی و دانلود فیلم سینمایی بابل (Babel 2006)

شخصیت‌های فیلم Boogie

فیلم Boogie

انتظار نداشته باشید شخصیت تاکاهاشی بزرگترین طرفدار جرمی لین در جهان باشد. بوگی با لحن خالص هوانگ می‌گوید: ” او بیشتر یک الگوی موفق از اقلیت‌هاست تا یک آسیایی واقعی “. بوگی با نام خانوادگی آلفرد چین، ظاهری مانند هوانگ دارد. او موهایی کوتاه دارد و لباس‌های خیابانی و اسپرت بر تن می‌کند. بوگی را اصطلاحا با عنوان ” موز پوسیده ” می‌شناسیم. اصطلاحی به معنی ” از بیرون سیاه و از داخل زرد ” که پدر هوانگ آن را برای توصیف پسرش به کار می‌برد.

پدر هوانگ رویاهای او برای پیوستن به NBA را نادیده گرفت. اما آقای چین (پری یونگ) در آرزوهای پسر ورزشکار دبیرستانی خود برای حرفه‌ای شدن شریک است؛ تا جایی که حتی بوگی را به مدرسه‌ای جدید منتقل کند. مدرسه‌ای که در آن شانس بیشتری دارد که مورد توجه استعدادشناسان قرار بگیرد. با این وجود، به لحاظ آماری شانس زیادی برای تحقق این جاه طلبی بوگی وجود ندارد. خانواده فشار مالی فراوانی را تحمل می‌کند. چنین دلایلی خانم چین (پاملین چی) را به سمت احساس درماندگی پر از خشم و افزایش خشونت علیه تنها فرزندش سوق می‌دهد. استعداد هوانگ به عنوان یک نویسنده و کارگردان در بسیاری از سکانس‌های فیلم Boogie به خوبی احساس می‌شود. او کاری می‌کند که سیلی‌های خانم چین در لحظه‌ای زده شوند که برای پسرش شوکه کننده و در عین حال ناتمام باشند.

بهترین سریال های کره ای؛ معرفی 7 سریال پرطرفدار از ژانرهای مختلف

کارگردانی فیلم بوگی

فیلم بوگی

هوانگ اغلب از نمای نزدیک چهره بازیگرانش و به قصد ایجاد تأثیرگذاری بیشتر استفاده می‌کند. تکنیکی که بری جنکینز را به یاد ما می‌آورد. چشمان بازیگرها به صورتی نمایان و همراه با سکوت با مخاطب رو به رو می‌شوند. سرخوردگی هوانگ ازFresh Off the Boat باعث شد او بفهمد می‌خواهد چه نوع داستان آسیایی آمریکایی را بازگو کند. بوگی از این تفکر هوانگ به خوبی بهره مند است. فیلم بوگی اولین فیلم قوی و موفق این کارگردان آمریکایی است. فیلم بوگی با درک درست خود از لحن مالیخولیایی اما عاشقانه، هرگز مانع حرکت رو به جلو آن نمی‌شود. مونتاژ اول فیلم از جوامع مهاجر محله فلاشینگ و فضای دوستانه آن با همراهی موسیقی هیپ هاپ، ادای دینی به هوانگ و تدوین‌گر آن جوآن سوبل است.

والدین بوگی، مسلط به زبان انگلیسی و تا حدودی جذب شده در محیط جدید زندگی خود به تصویر درآمده‌اند. این دو به همراه عمویش جکی، که خود هوانگ نقش او را بازی می‌کند، حس ماندگارتری از تاریخ آسیایی آمریکایی را نسبت به آن‌چه در فیلم‌های مشابه می‌بینیم پدید می‌آورند. یک مکالمه پیش از رابطه جنسی بین بوگی و النور در مورد کلیشه‌ها و اندازه آلت تناسلی در فیلم وجود دارد. نمایش حساسیت بوگی نسبت به این کلیشه یک نمونه عالی از اشتیاق هوانگ برای به تصویر کشیدن موضوعات دشوار است.

بهترین و پرفروش ترین سریال های نتفلیکس 2021

دانلود فیلم بوگیر

دانلود فیلم Boogie با کیفیت 1080 و زیرنویس فارسی

سخن آخر

گاهی اوقات درک دیالوگ‌های فیلم Boogie پر از اصطلاحات عامیانه و زمزمه شده در فیلم دشوار است. با این وجود، این ویژگی در نهایت به حس اصالت فیلم بوگی می‌افزاید. فیلم بوگی مانند تجربه واقعی صحبت با یک نوجوان است. تاکاهاشی در برخی از صحنه‌ها متقاعد کننده است و در برخی صحنه‌ها فاقد این خصوصیت است. همیشه مشخص نیست بی‌‌ حسی موجود در چشمان او بخشی از درگیری شخصیت با نیهیلیسم احساسی است یا بی تجربگی بازیگر. پیشرفت بیشتر در شخصیت‌ پردازی‌های والدین نیز می‌توانست به این فیلم  کمک کند. تماشای نقص آن‌ها و تلاششان برای بهتر شدن اتفاق چندان جالبی نیست. به هر صورت فیلم Boogie دارای دیدگاهی شخصی و استعدادی فزاینده است. فیلم بوگی به واقع همان چیزیست که از هوانگ انتظار می‌رفت.

برای مشاهده فیلم های روز دنیا اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 169
  • بازدید سال : 1,425
  • بازدید کلی : 13,966